čtvrtek 21. listopadu 2013

Animal morph v Gimpu

Určitě už jste viděli obrázky několika zvířat spojených v jedno.


Udělejme si také takové s použitím Gimpu.

Začínáme

Použijeme tyto obrázky

a Gimp ve verzi 2.6.11 (i v jiných verzích by se postup nemusel výrazně lišit). Našim cílem bude dosáhnout spojení obou zvířat na použitých obrázcích.


Přípravy

V prvním kroku připravíme oba obrázky.
  • zkopírujeme do schránky obrázek tučňáka a vložíme do Gimpu
    • Upravit -> Vložit jako -> Nový obrázek
  • zkopírujeme do schránky obrázek králíka a vložíme jako novou vrstvu
    • Upravit -> Vložit jako -> Nová vrstva
Ujistěte se, že máte viditelný dialog "Vrstvy" - Okno -> Připojitelné dialogy -> Vrstvy. Výřez vaši pracovní plochy by teď měl vypadat nějak takto


Teď potřebujeme oříznout hlavu našeho králíka. Můžeme použít nástroj "Volný výběr" (klávesová zkratka F), nebo jako já "Výběr pomocí inteligentního hledání hran" (I). Až budete s výběrem spokojeni invertujte jej Vybrat -> Invertovat (Ctrl + I) a stiskněte klávesu Delete.


V této chvíli musíme napasovat hlavu králíka na tělo tučňáka. Když se o to pokusíme, zjistíme, že nám uši zasahují mimo obrázek. Skryjeme tedy vrstvu s králíkem (ikonka oka) a vybereme vrstvu s tučňákem.
  • změníme velikost plátna
    • Obrázek -> Velikost plátna... -> (klikněte na ikonku řetězu) -> Výška = 554
  • vytvoříme místo nad tučňákem
    • (v náhledovém okně chytíme obrázek a potáhneme tak dolů jak to jen půjde) -> Změnit velikost
  • zaplníme místo nebem
    • Vybereme klonovací razítko (C) a vyplníme novou plochu vzorem nad tučňákovou hlavou
Výsledek by měl vypadat nějak takto


Úprava barev a sloučení

Pomocí nástrojů "Přesun" (M) a "Škálování" (Shift + T) posuneme hlavu králíka kam patří a změníme její velikost, aby zapadla.


V této chvíli je třeba doladit barvy. Otevřeme si dialog Barvy -> Odstín-sytost a úpravou hodnot Odstín, Světlost, Sytost docílíme barevné shody. Nastavování je otázka cviku a ze začátku je třeba vyzkoušet, co bude vypadat nejlépe. Já vybral 180, 0, -84. Dále se mi nezdála nepravidelnost kolem uší a pár detailů, které jsem upravil klonovacím razítkem a gumou. Výsledek vypadá takto


Dále jsem ručně vybral okraje a rozmazal je přes Filtry -> Rozostření -> Gaussovské rozostření... a poté roztřepil, abych jim dodal podobný feeling jako má tělo tučňáka Filtry -> Šum -> Roztřepení....


Sloučíme obě vrstvy (pravým tlačítkem na vrstvu s hlavou králíka) -> Sloučit dolů a přistoupíme k závěrečným úpravám.

Finální úpravy

Musíme hladce napojit hlavu na tělo. Pro tento účel jsem vybral nástroj "Léčení" (H) se štětcem Circle fuzzy a krytím 70. Jako vzor (Ctrl + levý klik) jsem vybral opeření pod krkem a několikrát poklepal na spojnici hlavy a těla, než jsem byl spokojen s výsledkem.


Ještě pár úprav kontrastu, jasu, doladění několika míst "Léčením" a máme výsledek


Poznámka na závěr
Tučňákokrálíka nahoře jsem vytvořil už před nějakou dobou. Napsat tutoriál mě napadlo později kdy jsem neměl k dispozici jednotlivé kroky, takže jsem vše udělal znovu. To je důvod, proč se liší výsledný obrázek dole od obrázku nahoře. Do článku je dávám oba, aby šlo vidět, jak v podstatě stejným postupem můžeme dostat různé výsledky. Zároveň je třeba upozornit, že nejde o profesionální, ani jediný způsob, ale pouze o demonstraci jedné jednoduché cesty jak animal morphu dosáhnout.

Zdroje a literatura

http://www.zonnigforum.nl - obrázky na začátku
http://www.instructables.com/id/How-to-morph-animals-using-GIMP-free-software - článek v angličtině na stejné téma

Žádné komentáře:

Okomentovat